شرکت مدیریت پیمان پروژه های ساختمانی

8/مرداد/1401 مجله ساختمان
بدون دیدگاه

شرکت مدیریت پیمان پروژه های ساختمانی : مدیریت پیمان نقطه مقابل مشارکت در ساخت است. به این معنی که در مفهوم مدیریت پیمان ؛ کارفرما توان پرداخت هزینه های ساخت را دارد اما در پروژه های مشارکت، پیمانکاری ساختمان به اندازه هزینه هایی که پرداخت کرده، صاحب بخشی از پروژه است.  کارفرما نیاز به شخصی که دارد که با سواد قانونی، وی را از خطرات، ادعاها و ضررهایی احتمالی در آینده باخبر کند. این شخص کسی نیست جز مشاوریا شرکت مدیریت پیمان . مدیریت پیمان Management Contracting قراردادی است که کارفرما یک شرکت یا شخصی که دارای علم ساخت وساز باشد را به عنوان مدیر پیمان پروژه های ساختمانی انتخاب می کند تا یک پروژه ساختمانی را مدیریت کند. دراین قراردادها کارفرما نقش سرمایه گذار و مدیر پیمان نقش مدیریت پروژه و نایب کارفرما می باشد و اصولا فردی که به عنوان مجری پروژه های ساختمانی انتخاب می شود باید در زمینه ساخت و ساز تجربه لازم و کافی را داشته باشد.

مدیریت پیمان چیست؟ خدمات شرکت مدیریت پیمان پروژه های ساختمانی چیست؟

مدیریت پیمان به طور کلی به مدیریت فنی، اجرایی، مالی و اداری یک پروژه مورد نظر اشاره دارد، به‌طوری که کارفرما فقط مسئول پرداخت هزینه‌هاست و مدیر پیمان کلیه فعالیت‌های مربوط به پروژه را مدیریت می‌کند. این شامل برنامه‌ریزی، مدیریت منابع، کنترل کیفیت، مدیریت زمان، اجرا و نظارت بر پیشرفت کار و ارتباط با تمامی اراکین پروژه است. در واقع، مدیریت پیمان به عنوان یک سازوکار برای اجرای کارهای پروژه به‌طور موثر و بهینه‌تر، توسط یک تیم متخصص و حرفه‌ای، انجام می‌شود.

آیا به دنبال یافتن یک پیمانکار حرفه‌ای برای پروژه‌های ساختمانی خود هستید؟ با تاتیان، بهترین تجربه را تجربه کنید! ما به عنوان یک شرکت مدیریت پیمان پروژه های ساختمانی با تیمی مجرب و فنی در خدمت شما هستیم. از مدیریت فنی، اجرایی، مالی تا اداری، تمامی جنبه‌های پروژه شما را به عهده می‌گیریم، در حالی که شما فقط هزینه‌ها را پرداخت می‌کنید. با تخصص در مدیریت پروژه‌های ساختمانی و ویلاها، ما ارائه دهنده بهترین خدمات پیمانکاری در تهران و نواحی اطراف هستیم. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۲۲۳۹۶۷۱۶

شرح وظایف شرکت مدیریت پیمان پروژه های ساختمانی

بررسی و برآورد اولیه هزینه‌های اجرایی با توجه به نقشه‌ها و مشخصات فنی و اجرایی پروژه
تهیه و خرید کلیه مصالح و یا اجاره لوازم و ابزار و ماشین‌آلات اقدامات لازم جهت اخذ انشعابات
نظارت کامل و دقیق و ایجاد هماهنگی‌های لازم در اجرای به موقع و صحیح ساختمان
تهیه صورت هزینه‌های انجام‌شده و ارائه آن به صاحب کار

ازآنجا که اغلب مجریان طرحهای بزرگ عمرانی موفق به تکمیل و راه اندازی طرحهایشان، مطابق زمان و هزینه های پیش بینی شده نمی شوند، با مشکلات زیادی مواجه می باشند.

پیچیدگی تکنولوژیکی، تنوع تخصصهای مورد نیاز، نامناسب بودن طراحی ها ، حجم عظیم فعالیتها و همچنین تعداد زیاد سازمانها و افراد درگیر در طرح، همگی از مسائلی هستند که اغلب مجریان طرح را در پروژه های بزرگ و پیچیده از رسیدن به اهداف پروژه باز می دارند.

معضلات ناشی از این مسائل، زمانی نمود بیشتری خواهد داشت که مجری طرح تجربه و تخصص لازم را در اداره کردن پروژه های مدیریت پیمان مشابه کسب نکرده باشد و علیرغم نداشتن ذهنیت روشن نسبت به فعالیتها ونیازهای آتی پروژه، مسئولیت مدیریت و هماهنگی طرح را نیز بر عهده گیرد.

شرکت مدیریت پیمان

درصد مجری پروژه های ساختمانی در قراردادهای مدیریت پیمان چقدر است؟

با توجه به نوع قرارداد درصد مدیریت پیمان نیز متفاوت است. این تفاوت به طور مثال در ساخت ویلا یا ساختمان، بسته به حجم کار و نوع قراردادی که منعقد می‌شود، با میزان درصد و حق‌الزحمه مجری و پیمانکار ساختمان ، یک رابطه مستقیم دارد.

هر چقدر حجم کار کمتر و یا زیادتر شود، بسته به حجم کار، میزان درصد مدیریت پیمان نیز کمتر و یا بیشتر می‌شود. دلیل این تفاوت هم این است وقتی که حجم کار خیلی زیاد باشد و میزان توافق حق مدیریت کمتر و یا نصف حق مدیریت پیمان در یک کار کوچک باشد، باز هم به نسبت سود بیشتری را برای مدیر پیمان خواهد داشت.

مدیریت پیمان به نفع کدام طرف است؟

در واقع روش قرارداد پیمان مدیریت به نفع هر دو طرف می باشد از طرفی کارفرما با حذف هزینه های بالاسری و و حذف زمان جمع آوری نیروهای انسانی پیش می‌افتد و پروژه سرعت بیشتری در روند اجرا می‌گیرد .

همچنین پیمانکار با جمع‌آوری نیروهای متخصص و نظارت بر اجرا سرعت اجرای کار و حتی هزینه های مصالح و نیروهای انسانی می تواند هزینه های کارفرما را به پایین‌ترین حد ممکن برساند کارفرما در مدیریت پیمان هیچ سود اضافه ای پرداخت نمی‌کند و در واقع به عنوان مدیریت پروژه درصدی از هزینه های انجام شده را به پیمانکار پرداخت می نماید همچنین پیمانکار از بابت اینکه هزینه ها را کارفرما پرداخت می نماید از نظر مالی به مشکل بر نمی‌خورد و فقط از تخصص خود در مدیریت پروژه استفاده می کند.

شرکت مدیریت پیمان

چرا قرارداد مدیریت پیمان منعقد میکنیم؟

زمانی که مالک و یا مالکین تصمیم به احداث و اجرای بنا دارند و از نظر مالی برای تامین هزینه های پروژه مشکلی ندارند ، به جای مشارکت در ساخت و سهیم کردن سازنده در سود پروژه تصمیم به قرارداد مدیریت پیمان می گیرند.

در این قرارداد مدیریت هزینه های اجرایی به عهده کارفرما می باشد و پیمانکار مدیریت و تامین نیروی انسانی و به کار گیری تخصص خود را به عهده دارد.

مراحل چارت اجرایی در شرکت مدیریت پیمان

در مدیریت پیمان یک پروژه، مراحل زیر توسط شرکت مدیریت پیمان پروژه های ساختمانی انجام میگیرد:

1. گود برداری

اولین مرحله در فاز اجرایی انجام کودبرداری است. گودبرداری به معنی حفاری زمین تا پایین تر از سطح تراز به منظور اجرای پی، پارکینگ و سازه های زیر سطح زمین می باشد. در این مرحله عموما نیاز به شناخت شرایط خاک، سطوح آب های زیر زمینی و سازه های مجاور به صورت تخصصی است.

2.  پی ریزی

در این مرحله فونداسیون یا پی بر اساس نقشه های مهندسی تایید شده اجرا می شود. پی بخش مهم سازه ای است که در ارتباط با خاک بوده و انتقال بارهای سازه به خاک را بر عهده دارد. طراحی و اجرای فونداسیون در پایداری سازه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

3. نصب سازه

پس از پی ریزی، سازه مطابق با نقشه های اجرایی ساخته می شود. عموما سازه ها در ایران بر دو نوع بتنی و فولادی می باشند و اجرای آن ها مراحل مختلفی دارد. مهمترین اصل در اجرای اسکلت بندی توجه دقیق به نقشه های مهندسی و اجرای آنها توسط پیمانکار مجرب می باشد.

4. سفت کاری

در این مرحله از پروژه، دیوارچینی ، تیغه چینی و سایر قسمت ها با نقش عملکردی اجرا می شوند. عمده مصالح مورد نیاز آجر، آجر سفال، بلوک سیمانی،ملات ماسه سیمان و یا بتن می باشد. هر یک از این قسمت ها برای اهداف خاصی طراحی شده اند و پیمانکار متخصص موظف به اجرای دقیق نقشه ها می باشد

شرکت مدیریت پیمان

5. نازک کاری

مرحله نازک کاری شامل انجام تزئینات سازه بوده و عملکرد سازه ای ندارد. پس از سفت کاری ساختمان، این مرحله برای پوشش ظاهری سازه اجرا می گردد. انواع گچ کاری، عایق کاری، نصب کاشی و سنگ، نقاشی، نمای ساختمان و تمیزکاری در این مرحله انجام می شود.

6. تاسیسات برقی

اجرای تاسیسات برقی سازه شامل طراحی و اجرای تجهیزات برقی مورد نیاز اعم از سیستم های روشنایی و صوتی، پریزها، کلیدها می باشد. تعیین محل تجهیزات، تراز کردن، مشخص کردن مسیر لوله ها و اجرای سیم کشی برخی از مراحل این قسمت می باشد.

7. تاسیسات مکانیکی

تاسیسات مکانیکی شامل تاسیسات گرمایی، سرمایی، بهداشتی، HVAC، گازرسانی، آتش نشانی، استخر و آسانسور از اهمیت ویژه ای در سازه ها برخوردار می باشد. این تاسیسات بر اساس نیاز پروژه طراحی شده و توسط پیمانکار مجرب اجرا می شود.

8. محوطه سازی

در مرحله آخر اجرای محوطه سازه انجام می پذیرد. محوطه سازی با توجه به مساحت، خواست و نیاز کارفرما و سبک معماری مورد نظر المان های مختلف توسط مهندسین طراحی می شود. کف سازی فضاهای سبز حیاط، روف گاردن و اجرای  آبنما، آلاچیق و نورپردازی در این مرحله صورت می گیرد

تعهدات کارفرما و پیمانکار در قرارداد مدیریت پیمان

وظیفه تامین مصالح و کلیه تجهیزات و نیروی انسانی به عهده کارفرما می باشد و در مواقعی پیمانکار نیز در تامین نیروی انسانی  با توافق طرفین نقش دارد که با تائید مهندس ناظر صورت می گیرد.پیمانکار در قرارداد مدیریت پیمان امین کارفرما است و در مدیریت و زمان بندی اجرای پروژه نقش بسزایی دارد . و در مواقعی با توافق طرفین حساب مشترکی ایجاد می گردد تا پرداختی ها از آن منبع صورت گیرد.

شرکت مدیریت پیمان

درصد مدیریت پیمان چقدر است؟

به طور کلی دو عامل اصلی در تعیین درصد قرارداد مدیریت پیمان دارد اولین مسئله حجم پروژه و مدت زمانی که مجری باید در آن فعال باشد و وقت بگذارد در صورت اینکه از نظر فنی زمانبر باشد سازه بنا بتنی باشد و یا نمای ساختمان از طرح های رومی و پیچیده استفاده شده باشد و یا دیتیل های زیادی از نظر اجرا داشته باشند درصد مدیریت پیمان با توجه به صرف زمان اجرای پروژه بیشتر می شود .

همچنین در صورتی که حجم پروژه کوچک باشد و از نظر صرفه اقتصادی برای مجری سود کمی داشته باشد درصد مدیریت پیمان بالاتر می‌شود اما اگر مقدار پروژه زیاد باشد و هزینه های پروژه بالا باشد درصد مدیریت پیمان به کمترین حالت تقلیل پیدا می کند به طور میانگین درصد قراردادهای مدیریت پیمان از 8 درصد تا 25 درصد می باشد تعیین قطعی درصد بستگی به موارد بالا که ذکر شد دارد به به انضمام میزان اختیارات و یا مسئولیت هایی که از از طرف کارفرما به پیمانکار واگذار می شود می تواند درصد مدیریت پیمان را تغییر دهد.

چه فعالیت هایی را میتوان در قرارداد مدیریت پیمان جای داد‌؟

با قرارداد مدیریت پیمان، امکان انجام هرگونه فعالیت ساختمانی و عمرانی وجود دارد، از جمله اجرای نمای ساختمان، بازسازی ساختمان، و دیگر موارد مشابه که جزئی از کل ساختمان را تشکیل می‌دهند. این نوع قرارداد به شما امکان می‌دهد تا با یک تیم متخصص و حرفه‌ای، فرآیند اجرایی پروژه را به‌طور کامل مدیریت کنید، در حالی که مسئولیت پرداخت هزینه‌ها بر عهده کارفرما است.

در این قرارداد، شما می‌توانید انواع فعالیت‌های ساختمانی را از جمله اجرای اسکلت بتنی، نصب و اجرای نمای ساختمان، بهبود و بازسازی بخش‌های مختلف ساختمان، و هر نوع فعالیت دیگری که به منظور بهبود و توسعه ساختمان انجام می‌شود، در قالب این قرارداد انجام دهید. این قرارداد اطمینان می‌دهد که تمامی مراحل پروژه به‌طور کامل مدیریت و کنترل شوند و به‌طور بهینه و با کیفیت اجرا شوند.

شرکت مدیریت پیمان

نمونه قرارداد مدیریت پیمان

برای دریافت نمونه قرارداد مدیریت پیمان از شرکت ساختمان تاتیان، با ما تماس بگیرید. بهترین نمونه قرارداد مدیریت پیمان ، باعث ایجاد شفافیت مالی و کاری و پروژه ای خواهد شد. و این به روند پیشرفت قرارداد کمک شایانی می نماید.

روش پیمان مدیریتی

در روش پیمان مدیریت ، مدیر به صورت عضوی از تیم کارفرما و بر اساس یک حق‌الزحمه توافق شده – به دور از تمایلات سودجویانه پیمانکاری – به انجام خدمات مدیریت در زمینه ساخت می پردازد. در حقیقت این روش به دنبال اصلاح روشهای مدیریتی در هدایت و انجام پروژه‌ها به وجود آمده است

مدیریت پیمان اسکلت بتنی

هنگام تنظیم قرارداد مدیریت پیمان اسکلت بتنی باید ابتدا طرفین قرارداد به طور دقیق تعیین شده و رابطه آنها با یکدیگر نیز کاملا تبیین شود. طرفین قرارداد ممکن است اشخاص حقیقی و یا حقوقی باشند که حضور نمایندگان قانونی اشخاص حقوقی ضرورت دارد. طرفین قرارداد باید مدارک احراز هویت یکدیگر را کنترل نموده و توصیه می شود حتما یک نسخه کپی از آن برای خود نگاه دارند. اگر یکی از طرفین قرارداد (یا هردو طرف) شخص حقوقی باشد، کنترل مدارک (مدارک نمایندگی و حدود اختیارات وی) اهمیت بسیار بالاتری دارد.

شرایط مدیریت پیمان

شرایط عمومی  پیمان مدیریت کارفرما تبدیل به سرمایه‌گذار و مالک پروژه می‌شود و مدیریت پروژه و نحوه انجام آن بر عهده فرد یا شرکتی است که با او قرارداد مدیریت پیمان عقد شده است.

با وجود این قرارداد مدیر پیمان باید بر مسائل فنی، اجرایی، مالی و اداری نظارت و رسیدگی داشته باشد. اما چون ممکن است این مدیر به مسائل مربوط ساخت‌وساز و موارد خاص آشنایی نداشته باشد؛ مالک پروژه معمولاً یک یا چند مشاور را به پروژه معرفی می‌کند.

مسائل مالی در قراردادهای مدیریت پیمان به این صورت است که پیمانکار درصدی از هزینه‌های پروژه را به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کند. در زمان نگارش متن قرارداد مدیریت پیمان، کارفرما و مدیر بر سر هزینه‌ها (مواد و اجرا و مصالح) و درصد مدیر پیمان توافق می‌کنند. سرمایه‌گذار هیچ هزینه‌ای بابت حضور یا مدیریت پرداخت نمی‌کند.

مدیریت پیمان طراحی داخلی

به بیان کاملا ساده و قابل فهم قرارداد پیمان دکوراسیون داخلی به قراردادی گفته می شود که در آن یک شخص حقیقی و یا شرکت فعال در این زمینه در اجرای دکوراسیون داخلی مورد نظر مشتری به بهترین حالت ممکن متعهد می شود. در این قرارداد به صورت کاملاً دقیق میزان دستمزد یا همان حق الزحمه ی مورد نیاز فرد و یا گروه متخصص مشخص می شود. همچنین خواسته های موجود جهت ایجاد تغییرات در قرارداد قید می شود.  از دیگر وظایفی که فرد حقیقی یا شرکت فعال در این زمینه در برابر کارفرما دارد این است که پس از مورد تأیید قرار گرفته شدن طرح، اقدامات عملی را در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کند. مهم ترین و اصلی ترین تعهداتی که مجری در قرارداد پیمان دکورراسیون داخلی بر عهده دارد عبارتند از:

1. مجری طرح متعهد است که طراحی دکوراسیون داخلی را انجام دهد.

2. جهت اجرای طراحی مورد تأیید، تعهد دارد.

شرکت مدیریت پیمان

هزینه مدیریت پیمان

فرآیند نحوه محاسبه درصد در قراردادهای مدیریت پیمان یک فرآیند عرف است که در پروژه‌های ساختمانی در حدود ۱۰ الی ۱۷ درصد خواهد بود. عرف و یا درصد مدیریت پیمان در پروژه ویلایی نیز حدوداً ۱۵ الی ۲۲ درصد است. البته باید افزود که علاوه بر موارد ذکر شده، مسائل دیگری در تغییر درصد مدیریت پیمان تأثیرگذار خواهد بود.

به‌طورکلی عرف درصد مدیریت پیمان با توجه به شرایط خاص یک پروژه تعیین شده متفاوت است. این موارد شامل آیتم‌های زیر است.

1. فاکتور تامین مصالح در توافق مربوط به درصد بین طرفین قرارداد بسیار مهم است و بر عهده گرفتن آن توسط مدیریت پیمان قطعا روی این درصد تاثیر خواهد داشت.

2. سادگی فرآیند اجرا مانند نوع نقشه‌های ساختمان و طراحی نما در افزایش و کاهش این درصد تاثیر خواهد داشت.

3. وظایفی که به پیمانکار محول می‌گردد نیز در تعیین درصد مهم هستند.

4. مسیر دسترسی و سهولت رفت‌وآمد برای پیمانکاران و کارگران و همچنین دسترسی‌های لازم به شهرها جهت خرید مصالح و لوازم مربوط به پروژه برای پیمانکاران، ایاب و ذهاب کارگران و به‌طورکلی میزان امکانات برای پرسنل و کارگران در افزایش و کاهش این درصد مؤثر است.

5. شرایط آب‌وهوایی محل پروژه از دیگر فاکتورها است که تاثیر به سزایی در تعیین و تغییر درصد مدیریت پیمان در این نوع قراردادها دارد. مثلاً کار در مناطق شرجی مانند استان‌های شمالی و یا جزایر جنوبی سخت‌تر است و در نتیجه درصد پیمان نیز بالاتر خواهد بود.

قرارداد مدیریت پیمان بازسازی

در این نوع قرارداد تمامی فرآیند و مدیریت اجرایی کارهای ساختمانی بر عهده مدیر پیمان است اما مسئولیت بیمه و تایید هزینه ها بر عهده کارفرما می باشد. به عبارت ساده تر، مدیر قرارداد مسئولیت انجام کلیه امور مربوط به اجرای عملیات نوسازی ساختمان را بر عهده دارد.به عنوان مثال، یک مدیر قرارداد مسئول تهیه مصالح و استخدام نیروی کار برای بازسازی ساختمان است.

از طرفی کارفرما باید تمام هزینه های لازم برای ساختمان بازسازی را بپردازد. در مثال قبل، هزینه مورد نیاز برای تهیه مواد و دستمزد افراد شاغلی که استخدام می شوند باید توسط کارفرما پرداخت شود. باید به این نکته توجه کنیم که در قرارداد مدیریت، حق الزحمه مدیر بر اساس میزان هزینه شده برای اجرای کارهای نوسازی ساختمان تعیین می شود.

مدیریت پیمان کارخانه

در اين روش پيمانكار مديريت (MC) به صورت عضوي از تيم كارفرما گشته تا بر اساس يك حق‌الزحمه توافق شده و به دور از تمايلات سودجويانه پيمانكاري، به انجام خدمات مديريت در زمينه ساخت کارخانه بپردازد. در روش مدیریت پیمان (MC) نحوه عقد قرارداد با پيمانكاران ساخت به دو صورت ممكن است صورت گيرد:

زماني كه كارفرما به منظور رهايي از درگيري ها و ريسك هاي منتقل شده از پيمانكاران ساخت، ترجيح مي دهد كه تنها با مديريت طرح قرارداد منعقد كند و سپس وي مستقيماً با پيمانكاران ساخت قرارداد منعقد مي كند.

زماني كه كارفرما ترجيح مي دهد قراردادهاي ساخت مستقيماً و بدون واسطه MC با پيمانكاران منعقد شود و تنها MC  وظيفه مشاوره در انتخاب پيمانكاران و مديريت بر نحوه عملكرد آنها را عهده دار گردد. در اين حالت MC نقش مشابهي نسبت به مديريت ساخت (CM) پيدا مي‌كند و ريسكهاي منتقل شده به وي بسيار محدود مي گردد.

بنابراین یکی از روش هایی که در مقابل کارفرمایان برای اجرای هرچه بهتر و سریع تر پروژه های ساخت کارخانه قرار دارد استفاده از روش مدیریت پیمان است.

شرکت مدیریت پیمان

مدیریت پیمان با مصالح

منظور از مدیریت پیمان با مصالح این است که در قرارداد قید شود پیمانکار و مدیریت پیمان مسئول خرید متریال نیز هست که این موضوع نیز در تعیین درصد حق الزحمه مدیریت پیمان تاثیر دارد.

سپردن مسئولیت خرید متریال به پیمانکار در کاهش هزینه ها تاثیر بسزایی دارد چرا که پیمانکاران خود شرکت ها و فروشندگانی را می شناسند که می توانند مصالح را با قیمت مناسب تری از آنها تهیه نمایند.

پیمان مدیریت در تهران

شرکت ساختمانی تاتیان با هدف ارائه حرفه ای ترین خدمات در زمینه طراحی، محاسبات و اجرای پروژه های خرد و کلان با به کارگیری علوم و تکنولوژی بروز و خلق آثاری بدیع با در نظر گرفتن بهینه سازی (وقت و هزینه) در خدمت مشتریان گرامی میباشد.

مدیریت پیمان ساخت

مدیریت پیمان ساخت یک نوع قراردادی برای اجرای پروژه است که کارفرما همه امور مربوط به برنامه ریزی و مدیریت اجرای پروژه را به شخص حقیقی یا حقوقی می سپارد. پیمانکار مدیریت پروژه، درصدی از هزینه های ساخت و ساز را به عنوان حق الزحمه دریافت می کند. در قراردادی که در مدیریت پیمان بسته میشود هر دو طرف قرارداد نفع می برند. بدین صورت که کارفرما برای ساخت پروژه هزینه کمتری پرداخت می کند. زیرا مدیریت و برنامه ریزی پیمانکار به صورتی است که بهترین کیفیت را با کمترین هزینه ها اجرایی کند. از طرفی این قرارداد به نفع پیمانکار هم می باشد. چرا که تنها مدیریت پروژه را به عهده داشته و هزینه ای جهت ساخت پروژه پرداخت نمی کند.

تفاوت پیمانکاری و مدیریت پیمان

به صورت کلی در مورد تفاوت مدیریت پیمان و پیمان مدیریت میتوان گفت که در مدیریت پیمان مدیر پروژه درصدی از هزینه های ساخت و ساز را که در ابتدای کار به توافق رسیده باشد را به عنوان حق و الزحمه دریافت می کند. البته در این میان به برخی از هزینه های انجام شده، درصدی به شخص تعلق نمی گیرد که در این صورت باید در بخش شرایط خصوصی ذکر شود. البته به منظور اطمینان خاطر کارفرما، در هر بار پرداخت به شخص درصدی را به عنوان حسن انجام کار کسر شده و پس از قرارداد و در پایان دروره تضمین به ایشان تحویل داده می شود.

پس تا به این جای کار متوجه شدیم که مدیریت پیمان روشی از ساخت است که در آن کارفرما، یک شرکت یا یک مهندس، کاردان فنی و فردی که علم ساخت و ساز را داشته باشد را تعیین می کند تا مدیریت اجرای پروژه را بر عهده بگیرد. پیمان مدیریت یا مشارکت در ساخت روشی است که مالک با سازنده برای نوسازی و یا ساخت دوباره سازه مشارکت می کند، در این حالت اصولا آورده مالک، ملکی می باشد که در اختیار خود داشته و سازنده نیز هزینه های جواز و اجرای ساخت را متحمل می شود. به این ترتیب در این نوع قرارداد هیچ مسئولیتی در هیچ بخشی برعهده شما نبوده و سازنده موظف می باشد که از سیر تا پیاز قضیه را انجام داده و تمامی هزینه ها را نیز تامین کند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام
با ورود و یا ثبت نام در سایت شما شرایط و قوانین استفاده از سایت و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.



دیدگاه ها